Reklamacje

Kupując w naszym sklepie, masz pewność, że otrzymasz w 100% oryginalny produkt, który posiada wszystkie znaki firmowe. Każdy produkt objęty jest 2-letnią rękojmią, w tym czasie możesz go reklamować. Tej zasadzie podlega cały asortyment sklepu, także produkty kupione w trakcie trwania promocji.

Musisz reklamować? To nic trudnego! W kilku krokach pokażemy Ci, jak to zrobić szybko i skutecznie.

Chcielibyśmy uwzględnić wszystkie reklamacje, ale niestety w niektórych przypadkach nie jesteśmy w stanie tego zrobić. Musimy mieć realne przesłanki świadczące o tym, że uszkodzenie wynikło z winy producenta. Dlatego oceń stan towaru i upewnij się, że powstałe wady nie wynikają z niewłaściwego użytkowania lub konserwacji.

Pamiętaj, że podstawy do reklamacji nie dają

  • 1. naturalne zużycie towaru
  • 2. uszkodzenia mechaniczne
  • 3. niewłaściwe dopasowanie
  • 4. samodzielne wykonywanie napraw
  • 5. użytkowanie niezgodne z przeznaczeniem
  • 6. nieprzestrzeganie instrukcji prania
  • 7. niedostosowanie temperatury prasowania
  • 8. brak lub niewłaściwa konserwacja
  • 9. czynniki zewnętrzne - np. deformacje i rozklejenia powstałe podczas suszenia obuwia przy grzejnikach
  • 10. mechaniczne pranie obuwia
  • 11. różnice w kolorze/strukturze skóry, wynikające z jej naturalnych właściwości
  • 12. farbowanie występujące w obuwiu z podszewką naturalnie barwioną

Jeśli jesteś pewien, że towar nadaje się do reklamacji, pobierz formularz reklamacji dla odzieży lub obuwia, wypełnij go i umieść w kartonie wraz z reklamowanymi produktami.

Jak reklamować?

1. Pobierz odpowiedni formularz reklamacyjny dla odzieży lub obuwia i wypełnij go.

2. Aby skorzystać z bezpłatnej przesyłki użyj dołączonej do paczki etykiety zwrotnej, a w przypadku utraty jej ważności zadzwoń na infolinię 22 123 0 123, by zamówić bezpłatny transport kurierem. Możesz skontaktować się z nami także mailowo: info@modivo.pl

3. Zapakuj reklamowany produkt, dołącz wypełniony formularz reklamacyjny i nadaj przesyłkę na adres:
MODIVO/ eobuwie.pl S.A.
Dział Zwrotów i Reklamacji
Nowy Kisielin - Innowacyjna 1,
Park Logistyczny Panattoni
66-002 Zielona Góra

Na paczkę naklej otrzymaną etykietę nadawczą.

4. Twoja reklamacja zostanie zweryfikowana przez nasz Zespół Specjalistów.

5. W ciągu 14 dni na podany adres e-mail wyślemy informację dot. sposobu rozpatrzenia Twojej reklamacji.

Rozpatrzenie reklamacji

1. Jeżeli Twoja reklamacja uzyska status “uznana”, proponujemy Ci: wymianę towaru, jego naprawę lub zwrot środków.

2. Jeżeli Twoja reklamacja uzyska status “częściowo uznana”, proponujemy Ci obniżenie ceny produktu.

3. W wypadku, gdy uznamy, że Twoja reklamacja jest niezasadna lub nie będziemy mogli spełnić Twoich oczekiwań, uznamy reklamację za “oddaloną”. Na tej podstawie zwrócimy Ci towar.

Najczęściej zadawane pytania

Reklamacje

Na jakiej podstawie przysługuje mi reklamacja?

Każdy produkt objęty jest 2-letnią rękojmią, w tym czasie możesz go reklamować. Tej zasadzie podlega cały asortyment sklepu, także produkty kupione w trakcie trwania promocji.

Jaki jest termin rękojmi?

Każdy produkt zakupiony w naszym sklepie jest objęty 2-letnią rękojmią. Tej zasadzie podlega cały asortyment sklepu, także produkty kupione w trakcie trwania promocji.

Czy wymiana na nowy produkt przedłuża termin rękojmi o kolejne 2 lata?

Nie, rękojmia nie restartuje terminu odpowiedzialności za produkt.

Czy naprawa wydłuża termin odpowiedzialności o czas, w którym produkt znajdował się w naprawie?

Termin odpowiedzialności za produkt nie wydłuża się o czas, kiedy towar znajdował się w naprawie.

Dlaczego zaproponowano mi naprawę, skoro zgodnie z ustawą mam prawo do wyboru rozwiązania?

Zgodnie z K. C. Art. 560 § 1 :„Klient ma prawo żądać zwrotu gotówki, jednakże sprzedawca nie ma obowiązku zgodzić się z Klientem, jeżeli wada jest możliwa do usunięcia przez naprawę lub produkt można wymienić. Zaistniałe uszkodzenie można w sposób skuteczny usunąć. Naprawa przywróci zarówno walory użytkowe jak i estetyczne.”

Dlaczego pomimo żądania naprawy lub wymiany towaru sklep zwrócił mi środki?

Jeżeli zgłoszona wada nie była możliwa do usunięcia, stanowiła wadę istotną i nieusuwalną oraz nie dysponowaliśmy innym takim samym modelem wówczas z braku innych możliwości decydujemy się na zwrot środków. Zawsze możesz także wybrać inny produkt z naszej bogatej oferty.

Jak bezpiecznie odebrać przesyłkę ?

1.Sprawdź wygląd zewnętrzny przesyłki.

Sprawdź pudełko zewnętrzne. Powinno być w stanie nienaruszonym. Jeśli jest całe, przyjmij przesyłkę i podpisz list przewozowy.

Jeśli coś wzbudzi Twój niepokój, poinformuj o tym kuriera i otwórz przesyłkę w jego obecności. Masz także prawo nie przyjąć przesyłki lub poprosić o sporządzenie protokołu szkody. 

 

2.Sprawdź zawartość przesyłki.

Otwórz przesyłkę i jeśli masz zastrzeżenia co do stanu opakowania zewnętrznego sprawdź przy kurierze, czy otrzymane produkty są kompletne i nieuszkodzone.

Jeżeli stan przesyłki jest niepokojący poproś kuriera o sporządzenie protokołu szkody. Pamiętaj aby wypełnić wszystkie pola na formularzu oraz oznaczyć uszkodzenie opakowania. Jest to czynność niezbędna do pozytywnego rozpatrzenia reklamacji przez przewoźnika.

Przed podpisem wypełnionego protokołu szkody sprawdź, czy informacje w nim zawarte są zgodne ze stanem faktycznym.

W polu „uwagi” podaj wszystkie swoje zastrzeżenia np. gdy nie zgadzasz się z informacjami wpisanymi przez kuriera na protokole szkody. 

Odbierz i zachowaj kopię protokołu.

Jeżeli kurier nie chce poczekać w celu spisania protokołu szkody lub zauważyłeś uszkodzenie po jego odjeździe poinformuj natychmiast o zdarzeniu nasze Biuro Obsługi Klienta.

Spokojnie, na spisanie protokołu szkody masz 7 dni. Nasz Konsultant przyjmie zgłoszenie, pomoże sporządzić protokół oraz będzie z Tobą w kontakcie do momentu zakończenia sprawy.

 

3.Odbiór przesyłki z Paczkomatu Inpost.

Zeskanuj kod lub otwórz skrytkę podając nr telefonu i otrzymany kod.

Jeśli odebrałeś uszkodzoną przesyłkę w Paczkomacie Inpost to maszyna przed zakończeniem odbioru zapyta Cię, czy nie masz żadnych zastrzeżeń do przesyłki. Jeśli je masz wybierz odpowiednią opcję.

Gdyby z jakiegoś powodu nie sporządzisz protokołu szkody w momencie odbioru przesyłki, wejdź na stronę https://inpost.pl/protokol, uzupełnij wszystkie dane i dokonaj zgłoszenia.

 

4.Pamiętaj !

Niezwłocznie każde zastrzeżenie dotyczące opakowania lub zawartości zgłoś nam telefonicznie oraz mailowo. Nasi Konsultanci pomogą i poprowadzą z Tobą sprawę od początku do końca.

Platforma ODR

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r., udostępniamy łącze elektroniczne do platformy ODR: ec.europa.eu/odr. Platforma ODR stanowi m. in. źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i konsumentami. Niezależnie przypominamy, że adres poczty elektronicznej, pod którym mogą się Państwo z nami kontaktować to: info@eobuwie.pl.